Kursus on mõeldud neile õpetajatele, kes juba oskavad programmeerida vähemalt gümnaasiumi valikkursuse “Programmeerimine” (õpik https://web.htk.tlu.ee/digitaru/programmeerimine/) mahus.
Kursuse eesmärk on ette valmistada õpetajaid koolis programmeerimiskursuste korraldamiseks. Eelkõige peame silmas programmeerimiskeele Python kasutamist. Kursus “Programmeerimise õpetamine gümnaasiumiastmes” (3 EAP) on tasuta. Kursus toimub täielikult e-õppena 17. oktoobrist 12. detsembrini 2022.
Kursuse edukalt lõpetanu:
- teab erinevaid õpetamismeetodeid, keskkondi ja vahendeid programmeerimise baaskonstruktsioonide õpetamiseks;
- koostab programmeerimisülesande lähtuvalt eesmärgist, sihtrühmast, õpiväljunditest;
- koostab programmeerimistunni tunnikava arvestades sihtrühma ja teemat;
- teab hindamise ja tagasisidestamise viise ning vahendeid programmeerimise õpetamiseks;
- mõistab programmeerimise algõppe peamisi probleeme ja teab nendega arvestada õpetamisel;
- omab ülevaadet gümnaasiumi programmeerimise valikkursustest;
- analüüsib enda teadmisi, oskusi, ettevalmistust ja valmidust programmeerimise õpetamiseks gümnaasiumiastmes.
Käsitletakse järgmisi teemasid:
- programmeerimise õpetamine Eestis 1980-1990;
- algajad programmeerijad;
- programmeerimise õpetamise peamised keskkonnad ja vahendid (sh automaatkontrollid, Thonny ja murelahendajad);
- gümnaasiumi valikkursused;
- programmeerimise ülesande koostamine;
- tagasiside andmise viisid ja vahendid;
- rühmatööd ja arendusprojektid programmeerimises.
Kursuse lõpetamiseks tuleb sooritada kõik kodutööd. Kursuse lõpetanud saavad digitunnistuse.
Kursust korraldavad
- Piret Luik, informaatika didaktika kaasprofessor, PhD (pedagoogika)
- Heidi Meier, informaatika nooremlektor, MSc (infotehnoloogia)
- Merilin Säde, informaatika nooremlektor, MA (pedagoogika)
Registreerimiseks või lisainfo küsimiseks palun kirjutage aadressil merilin.sade@ut.ee. Palun märkige kirjas oma varasem kogemus programmeerimises ja selle õpetamises.
Kursus toimub IT Akadeemia informaatikaõpetajate väljaõpe Tartu Ülikoolis projekti toel.