Vastavalt hanketingimustele langeb suur osa kursuse “Tehnoloogia tarbijast loojaks” õpiväljunditest kokku gümnaasiumi valikkursuse “Programmeerimine” omadega. Kursuse läbinu omandab vähemalt järgmised programmeerimisalased teadmised ja oskused:
- teab algoritmilise mõtteviisi põhitõdesid ning oskab seda mõtteviisi rakendada;
- oskab kirjeldada ja kasutada programmi elemente (muutuja, tsükkel, funktsioon jne) programmeerimiskeeles Python;
- oskab luua lihtsamaid igapäevaelu lihtsustavaid rakendusi;
- oskab analüüsida probleeme, mille lahendamiseks piisab koolitusel käsitletavast materjalist, ning valib probleemi lahendamiseks sobiva algoritmi;
- oskab testida loodud programmi tööd, leiab ja parandab puudused;
- oskab analüüsida etteantud programmikoodi ilma seda käivitamata;
- oskab leida lähtekoodist vigu ning koodi siluda.
Kursus kestab 10 nädalat ning kava on nädalate kaupa järgmine.
- Sissejuhatus
- Tingimuslause
- Tsükkel
- Sõned. Graafika
- Järjend
- Funktsioon
- Andmevahetus. Lihtne kasutajaliides
- Digilahenduse arendusprojekt
- Kordamine
- Arvestustöö
Nädalatel 1-7 on igal nädalal digiõpikust lugemismaterjal ja enesekontrolliülesanded, lahendada tuleb 2-5 programmeerimisülesannet ning sooritada nädalatest. Kursuse lõpuosa keskendub digilahenduse arendusprojektile, kordamisele ja arvestustööle.
Digilahenduse arendusprojekt tehakse individuaalselt või 2-3-liikmelistes rühmades. Hinnanguliselt kulub arendusprojektile igal õpilasel 8 tundi.
Kursus toimub kolmes keskkonnas:
- gümnaasiumi valikkursuste “Programmeerimine” ja “Tarkvaraarendus” digiõpikud on spetsiaalses keskkonnas, mille aluseks on WordPress, Pressbooks, H5P,
- kursuse materjalid (sh foorumid) ja õpingutes edasijõudmise arvestus on Tartu Ülikooli Moodle’is (moodle.ut.ee),
- programmeerimisülesannete lahenduste automaatkontroll toimub läbi keskkonna Lahendus (lahendus.ut.ee).